star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Krijg die perfecte klantreferentie

Klanten Werk

Een goede opdracht is altijd een kans om meer werk te werven voor je schilderactiviteiten. Lees verder voor tips over het krijgen van een top-klantenreferentie

Niets is zo goed voor het werven van een nieuwe klus als een aanbeveling van een tevreden klant. Een goed uitgevoerde opdracht is een groeikans voor je bedrijf, dus mis niet de kans om een klantenreferentie te krijgen.

 

Eindig met een zwier

De normale manier om een opdracht af te sluiten, is door middel van een factuur, maar het overhandigen van een klein cadeautje laat een langdurige indruk achter. Wat te denken van een klein potje verf in de kleur van het project voor kleine reparaties later. Of een paar kleine kwasten waarop je contactgegevens zijn afgedrukt? Met kleine gebaren als deze kun je met je schildersbedrijf het onderscheid maken ten opzichte van je concurrenten.

 

Rechtstreeks

Een blije klant is zelfs nog enthousiaster als hij voelt dat hij je kent en vertrouwt. Daarom is het belangrijk dat je hem persoonlijk om een referentie vraagt. Daarmee laat je zien dat de mening van je klant ertoe doet en is het waarschijnlijker dat je een positieve respons krijgt.

 

Opvolging

Maak het voor je klant gemakkelijk door je verzoek op te volgen met een e-mail of brief waarin je hem enkele inleidende vragen stelt zoals “Hoe vond u de service?” of “Hoe nuttig vond u het advies over kleuren en afwerkingen?”. Directe vragen werken vaak beter dan een blanco vel papier.

 

Wees een redacteur

Mensen hebben niet de neiging te praten in perfecte zinnen die je letterlijk kunt citeren. Als een klant je heeft gecomplimenteerd met je werk, vraag dan of je hem mag citeren en stuur hem een e-mail die bevestigt wat het citaat inhoudt.

 

Bied details aan

Referenties hebben meer zeggingskracht als ze aan iemand kunnen worden toegeschreven en kleine details bevatten over de opdracht en de locatie. De meeste klanten willen niet met naam en toenaam genoemd worden, maar zelfs een klein extra detail (‘Jan, Amsterdam, vierkamerwoning’) kan al een groot verschil maken.

 

Voeg afbeeldingen toe

Referenties zijn veel sterker als ze plaatjes bevatten. Vergeet niet toestemming te vragen voor het gebruiken van foto's van je voltooide werk, vooral als je van plan bent deze afbeeldingen naar nieuwe klanten te sturen. Zorg er ook voor dat je bij het maken van foto's alles verwijdert dat zou kunnen duiden op de eigenaar of het adres, zoals familiefoto's of post. Het Showcasing-hulpmiddel is een geweldige manier om met je werk te pronken.

 

Wees bereikbaar

Overtuig jezelf ervan dat op alles wat je deelt met je klanten, je volledige contactgegevens staan vermeld. Denk hierbij onder andere aan visitekaartjes, facturen en e-mails, zodat je klanten weten waar ze hun reactie naartoe moeten sturen. Deze gegevens zouden ook al je informatie van sociale media moeten bevatten, zodat klanten je kunnen taggen op hun eigen sociale kanalen

Versterk klantenrelaties met geweldige klantenreferenties

Nieuwe

Het opstellen van overeenkomsten met klanten

Lees Meer

Krijg die perfecte klantreferentie

Lees Meer

Maak een perfecte 'werkomschrijving'

Lees Meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees Meer