Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Voorwaarden
Bedankt
voor het registreren
Registratie compleet
vergeten Wachtwoord?
Vul het e-mailadres in dat hoort bij jouw account
Change Password
Wachtwoord succesvol veranderd.
vergeten Wachtwoord??
Zou je even de tijd willen nemen om 4 vragen te beantwoorden?
Bedankt!
We sturen je af en toe kleurrijk nieuws.
Account verwijderen
Maak een eind aan herstelwerk
Klanten Werk
Hoe je aan het begin van een opdracht werkt, kan je helpen voorkomen dat aan het eind van de opdracht wordt gevraagd dingen over te doen
Het in een contractuele overeenkomst met de klant vastleggen van de werkomschrijving voordat je aan het werk begint, vermindert het risico dat je later dingen over moet doen. Hier zijn enkele zaken die je daarbij in gedachten moet houden.
Omschrijf nauwkeurig alle details
Omschrijf alles wat je met de klant overeen bent gekomen zwart-op-wit in de werkomschrijving. Beschrijf zoveel mogelijk details en begin niet met de werkzaamheden voordat je daarover overeenstemming hebt bereikt. Geef een volledige specificatie van de muren die geschilderd moeten worden, het aantal lagen, de hoeveelheden en kleurcodes of namen van de verf, eventueel voorbereidings- en schoonmaakwerk, evenals alles wat niet in de werkzaamheden is opgenomen. Zie ‘Hoe verkrijg je instemming van de klant’ voor meer zaken die vermeld kunnen worden.
Zet alles op één blad
Een overzicht op één blad markeert de belangrijkste aspecten van de opdracht en maakt vaak deel uit van de overeenkomst met de klant. Waar de overeenkomst met de klant je algemene leveringsvoorwaarden bevat, is het overzicht op één blad een nuttige geheugensteun voor de belangrijke details: kleurcodes of ‑namen, de verwachte begin‑ en einddatum, voorbereidingswerk, afwerkingen, wat er geschilderd moet worden en wanneer betaling dient te geschieden. Bewaar dit overzichtsblad op de locatie als checklist.
Meld je regelmatig
Als je je gedurende het project regelmatig even meldt bij de klant, kun je gemakkelijker aanpassingen maken terwijl je aan het werk bent in plaats van aan het eind van het project. Als de klant overdag naar zijn werk is terwijl je de opdracht uitvoert, overweeg dan hem elke paar dagen bij te praten om te zien of hij nog steeds blij is. Als hij weg is voor een vakantie kan het de moeite waard zijn hem per e-mail foto's toe te sturen van de voortgang.
Laat de klant de kleuren kiezen
Het aanbieden van je deskundigheid met kleuren is een waardevolle service, maar om later problemen te voorkomen, dien je altijd de klant de uiteindelijke keuze te laten maken. Gebruik de Visualizer-app om hem te helpen bij het nemen van een beslissing en neem zijn keuze op in de werkomschrijving en de overeenkomst met de klant zodat er geen kans is dat hierover onenigheid ontstaat na voltooiing van de opdracht.
Voeg een nieuwe klus toe
Voeg een nieuwe klus toe
Klus bewerken
Klus verwijderen
Weet je het zeker? Alle aantekeningen, foto's en opgeslagen items worden verwijderd.
Bewaar in favorieten
Bewaar in Mijn Werk
Voeg toe aan klus
Bewaar in Mijn Werk