star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Maak een eind aan herstelwerk

Klanten Werk

Hoe je aan het begin van een opdracht werkt, kan je helpen voorkomen dat aan het eind van de opdracht wordt gevraagd dingen over te doen

Het in een contractuele overeenkomst met de klant vastleggen van de werkomschrijving voordat je aan het werk begint, vermindert het risico dat je later dingen over moet doen. Hier zijn enkele zaken die je daarbij in gedachten moet houden.

 

Omschrijf nauwkeurig alle details

Omschrijf alles wat je met de klant overeen bent gekomen zwart-op-wit in de werkomschrijving.  Beschrijf zoveel mogelijk details en begin niet met de werkzaamheden voordat je daarover overeenstemming hebt bereikt. Geef een volledige specificatie van de muren die geschilderd moeten worden, het aantal lagen, de hoeveelheden en kleurcodes of namen van de verf, eventueel voorbereidings- en schoonmaakwerk, evenals alles wat niet in de werkzaamheden is opgenomen. Zie ‘Hoe verkrijg je instemming van de klant’  voor meer zaken die vermeld kunnen worden.

 

Zet alles op één blad

Een overzicht op één blad markeert de belangrijkste aspecten van de opdracht en maakt vaak deel uit van de overeenkomst met de klant. Waar de overeenkomst met de klant je algemene leveringsvoorwaarden bevat, is het overzicht op één blad een nuttige geheugensteun voor de belangrijke details: kleurcodes of ‑namen, de verwachte begin‑ en einddatum, voorbereidingswerk, afwerkingen, wat er geschilderd moet worden en wanneer betaling dient te geschieden. Bewaar dit overzichtsblad op de locatie als checklist.

 

Meld je regelmatig

Als je je gedurende het project regelmatig even meldt bij de klant, kun je gemakkelijker aanpassingen maken terwijl je aan het werk bent in plaats van aan het eind van het project. Als de klant overdag naar zijn werk is terwijl je de opdracht uitvoert, overweeg dan hem elke paar dagen bij te praten om te zien of hij nog steeds blij is. Als hij weg is voor een vakantie kan het de moeite waard zijn hem per e-mail foto's toe te sturen van de voortgang.

 

Laat de klant de kleuren kiezen

Het aanbieden van je deskundigheid met kleuren is een waardevolle service, maar om later problemen te voorkomen, dien je altijd de klant de uiteindelijke keuze te laten maken. Gebruik de Visualizer-app om hem te helpen bij het nemen van een beslissing en neem zijn keuze op in de werkomschrijving en de overeenkomst met de klant zodat er geen kans is dat hierover onenigheid ontstaat na voltooiing van de opdracht.

Voorkom het overdoen van werk met een goede werkomschrijving

Nieuwe

Het opstellen van overeenkomsten met klanten

Lees Meer

Krijg die perfecte klantreferentie

Lees Meer

Maak een perfecte 'werkomschrijving'

Lees Meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees Meer