star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Jouw checklist aan het einde van het project

Werk

Elk voltooid project is voor je onderneming een test in de echte wereld. Dus, welke lering kun je eruit trekken voor de volgende opdracht?

Praktijkervaring is doorgaans de beste manier om te leren. Is een project eenmaal afgewerkt, gebruik dan onze eenvoudige projectchecklist om de opdracht te evalueren en manieren te vinden om je bedrijfsvoering te verbeteren.

 

De oorspronkelijke werkomschrijving

Hoe nauwkeurig was de werkomschrijving? Als je extra werk moest doen, noteer dan wat dat was en of je ervoor betaald werd. Als je ontdekt dat bepaalde problemen zich steeds weer voordoen – zoals klanten die aan het eind om een extra schoonmaakbeurt vragen – kan het zijn dat de werkomschrijving die je maakt niet duidelijk genoeg is, of dat je kansen mist voor betaald meerwerk.

 

De inkoop

Heb je de kosten van materialen[LINKTO: product pages] of arbeid onderschat? Er zijn een paar simpele regels die u in gedachten moet houden om te helpen de evaluatie van het werk en de schattingen de verbeteren. Ten eerste: neem aan dat u en eventuele collega's voor slechts 80% van de tijd productief zijn. Dit maakt het mogelijk voor taken een langere tijd in te plannen dan verwacht. Als opdrachten regelmatig langer duren dan u verwachtte, kan het zijn dat u uw eigen werktempo overschat. Bij het beoordelen van een nieuw project kunt u opmerkingen over uw metingen rechtstreeks opnemen in de Expert-app zodat u die kunt raadplegen bij het uitwerken van kosten en tijdlijnen.

 

Reactie van de klant

Hoe blij was de klant met het voltooide project en kreeg je een reactie van de klant? Een eerlijke referentie van een klant is een nuttig verkoopmiddel, maar kan ook informatie bevatten die je helpt jouw werkwijze te verbeteren.

 

Onverwachte zaken

Tussen het plannen en voltooien van een opdracht kan van alles misgaan. Hoe ben je omgegaan met problemen en wat zou je de volgende keer anders kunnen doen? Als de klant in de overeenkomst iets verkeerd heeft begrepen, hoe kun je dat bij het volgende project voorkomen?

De reactie van de klant is een belangrijk onderdeel van de projectevaluatie en je projectchecklist

Nieuwe

Het opstellen van overeenkomsten met klanten

Lees Meer

Krijg die perfecte klantreferentie

Lees Meer

Maak een perfecte 'werkomschrijving'

Lees Meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees Meer