Onder de naam ‘Sikkens Kleurinitiatief NL’ sponsoren medewerkers van Sikkens, onderdeel van AkzoNobel, basisscholen in hun omgeving met een schilderbeurt. Sikkens regelt de verf, geeft kleuradvies en coördineert de volledige uitvoering. Het schilderwerk wordt gedaan door leerlingen van de schildersvakschool onder begeleiding van gepensioneerde medewerkers uit de schilderbranche. Op deze manier krijgt de school een opfrisbeurt en komen de leerlingen in aanraking met jonge mensen die enthousiast zijn over hun vak. Daarnaast leren de kinderen van alles over kleur door middel van een educatiepakket.

Wie staan er achter het initiatief?




“Zo leuk om zelf te kunnen sponsoren!” Zomaar een reactie van een van de medewerkers van AkzoNobel. Want in het ‘Sikkens Kleurinitiatief NL’ sponsoren medewerkers van verfproducent Sikkens, onderdeel van AkzoNobel, basisscholen in hun omgeving met onder andere een schilderbeurt. Scholen kunnen zich niet zelf aanmelden. De medewerkers van AkzoNobel maken namelijk zelf de keuze welke basisschool zij willen benaderen, bijvoorbeeld die van hun kind of kleinkind.

Verf én schilders




Een klaslokaal, aula of gang wordt van een nieuw kleurpalet voorzien door leerlingen van schildersvakopleidingen. Sikkens levert de verf, geeft kleuradvies en coördineert de volledige uitvoering. Het werk wordt uitgevoerd door de vakmensen van morgen. Met name in de wintermaanden komen zij moeilijk aan stageplekken. Deze stage is extra leuk omdat de toekomstige schilder van begin tot het eind bij het project betrokken is en er wordt gewerkt met kleur. Alles onder toeziend oog van schilderdeskundigen.

Kleur




Kleur speelt een belangrijke rol in ruimtes van basisscholen. Daarom is er een speciaal kleurpalet dat aansluit op de beoogde effecten in een ruimte. Ook de kinderen worden niet vergeten binnen dit kleurinitiatief. Het is leerzaam om te zien wat het schildersvak nu eigenlijk inhoudt. Daarnaast is er een lespakket over kleur samengesteld. Want wat is nu eigenlijk kleur?

AkzoNobel Human Cities




Onder de paraplu van AkzoNobel’s Human Cities – waarbij we steden en onze omgeving mooier en kleurrijker willen maken – is dit een actieve vorm van sponsoring. Diverse partijen zijn betrokken om het maatschappelijk effect zo groot mogelijk te maken. Een initiatief met winst voor iedereen: de juf of meester, de vakschool leerling en … heel veel kinderen!

Deze website maakt gebruik van cookies om bezoekers te herkennen. Dit helpt ons om jou de best mogelijke gebruikservaring te bieden en de site continu te verbeteren. (Als je verder surft op deze site, stem je automatisch in met ons gebruik van cookies.) Cookie informatie pagina